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Fictions of Atonement - Guilt as a Literary Trope - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2024/25 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen Anglistik, erste Anmeldephase    10.09.2024 08:00:00 - 24.09.2024 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Anglistik, zweite Anmeldephase    01.10.2024 08:00:00 - 04.10.2024 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 08:00 bis 10:00 wöch. von 18.10.2024  R12R - R12 R04 B21     29.11.2024: fällt aus wegen Krankheit
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Caeners, Stefanie , Dr.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1602 Literary Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

How do creative works approach topics such as guilt and atonement? How do fictional characters try to atone for their sins? What does it mean to be “guilty” in a specific context and under certain political, social and historical circumstances?

The selection of primary texts covered by this seminar will show that frequently it is not exactly easy to distinguish the protagonists’ deeds from a larger context of collective guilt.

We will start out by defining the concepts of “guilt” and “atonement”, taking into account some theological, philosophical and psychological approaches. Afterwards we will trace representations of guilt and atonement in a selection of contemporary novels. We will examine both the protagonists’ personal motivations and the stylistic devices that are used to portray the interior (and often also exterior) struggle taking place in the novels. Furthermore, we will consider some recent film adaptations, exploring how specific instances of guilt and atonement have been transferred to the medium of film.

Reading for this course:

  • Ian McEwan, Atonement (2001)
  • Kazuo Ishiguro, The Buried Giant (2015)
  • R.F. Kuang, Yellowface (2023)

Please get hold of the novels before the beginning of the course and start reading. This is a course for avid readers so please only sign up if you‘re willing to put in the work.

Bemerkung

BEGINNT AM 18.10.!!


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Die Veranstaltung wurde 5 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden: