Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Case Studies in EFL education Gr.1 (FD 2.1) - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2024/25 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 23
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen Anglistik, Anmeldephase für Erstsemester    02.10.2024 08:00:00 - 04.10.2024 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Anglistik, zweite Anmeldephase    01.10.2024 08:00:00 - 04.10.2024 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 10:00 bis 12:00 wöch. von 08.10.2024  R12R - R12 R03 A81      
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 10:00 bis 12:00 EinzelT am 05.11.2024 R11T - R11 T04 C69       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Guttke, Joel
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

As part of the first phase of teacher education, student teachers extend their knowledge in the fields of literary and cultural studies, linguistics, and EFL education considerably. Models of professional competence assume that this expert knowledge serves as a basis for teachers’ performance in class. However, some student teachers may find it challenging to apply their expert knowledge to lesson planning and teaching in EFL education.

This class aims at helping student teachers explore the relevance of their expert knowledge from various fields of study for their job as future EFL teachers. To achieve this, this class centers on case studies (fallbasiertes Lernen) in EFL education. Drawing on lesson videos, lesson transcripts and in-class interviews with EFL teachers, we will critically reflect upon how EFL teachers design their lessons and interact with their students. This allows participants to engage with key topics of EFL education, such as classroom management, corrective feedback, material design, and classroom discourse.

Students are expected to regularly participate, thoroughly prepare and actively contribute to each meeting. Students participating in this seminar are expected to take an oral exam after completing the module FD 2 (oral exam in combination with the second seminar of this module).


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 2 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden: