Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Decolonizing English Language Teaching (FD2.2) - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2025 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen Anglistik, erste Anmeldephase    04.03.2025 08:00:00 - 11.03.2025 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Anglistik, zweite Anmeldephase    13.03.2025 08:00:00 - 19.03.2025 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 16:00 wöch. von 08.04.2025  R12R - R12 R04 B81      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Hertzel, Lena
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

The coloniality of power and knowledge continues to shape our society and the perceptions and actions of individuals who have grown up in this society. School as an institution of such socialization processes, including its actors such as teachers, is not an exception. Rather, as a part of society, schools are also prone to contributing to a reproduction of these power structures and knowledge archives on several levels. ELT is one of such levels as its core concepts and contents are likely to reproduce the coloniality of power and knowledge. Thus, English language educators are required to critically engage with teaching approaches, contents, and materials that empower them to decolonize their classrooms. Against this background, the following questions will be discussed in the seminar: (1) What does it mean to decolonize the classroom? (2) How can English language educators design a counter-hegemonic (machtkritischen) and anti-racist classroom? (3) What challenges do they encounter? (4) How do the objectives of counter-hegemonic and anti-racist education impact on principles and methods of ELT?

Students participating in this seminar are expected to take an oral exam after completing the module FD 2 (oral exam in combination with the second seminar of this module).


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2025 gefunden: