Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Artificial Intelligence in Education: Automatic Generation of Feedback - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2025 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink https://lehre.moodle.uni-due.de/course/view.php?id=796
Sprache Englisch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:00 bis 16:00 wöch. LF - LF 125       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Chounta, Irene-Angelica, Professorin, Dr. verantwort
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 5 - 6 WP
Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 5 - 5 WP
Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 2 - 3 WP
Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 1 - 3 WP
Zuordnung zu Einrichtungen
Informatik
Inhalt
Bemerkung

 

Overview: In this seminar, we will explore research works and literature on the topic of Artificial Intelligence in Education (AIED) with an emphasis on the automatic generation of feedback.

Process: We will work as one group with distinct individual contributions as follows: we will retrieve a set of recent research articles on the topic and we will read, review, and discuss these articles on the following dimensions:

a) technology and implementation; b) data and training; c) evidence of the effectiveness of AI usage in education.

Outcome: We will co-create a set of digital artifacts based on our readings, including a wiki, a diagrammatic representation, a coding scheme, and a research article.

Evaluation: Each participant will be assessed based on their contribution to the project's outcomes, and their involvement and investment during the meetings.

Learning mode: Hybrid Blended-Learning. During the semester, we will have face-to-face and online meetings. Participation is required for all meetings. For the online meetings and working sessions, we will use Zoom. For the in-person, face to face seminars, we will meet in Room LF129 (Campus Duisburg).

Working Language: English

Kick-off meeting: Thursday, April 9th - in person

Moodle module: https://lehre.moodle.uni-due.de/enrol/instances.php?id=796


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 2 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2025 gefunden:
Informatik  - - - 1