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E3 - MSM - Marketing II: Marketing Operations and International Marketing - Cr. 5-5 - Single View

  • Functions:
Basic Information
Type of Course Vorlesung/Seminar Long text
Number Short text
Term SoSe 2025 Hours per week in term 2
Expected no. of participants 10 Max. participants 10
Credits 5 - 5 Assignment enrollment
Zeitfenster
Hyperlink
Additional Links Studium liberale im IwiS (Modul E3)
Zu den Lageplänen der UDE
Glossar der verwendeten Studiengangsabkürzungen
Language Englisch
application periods E3 Losfrist    19.03.2025 10:00:00 - 25.03.2025 10:00:00   
Department :
Institut für wissenschaftliche Schlüsselkompetenzen IwiS
E3 Zwischenabmeldung    25.03.2025 10:00:01 - 27.03.2025 09:59:59   
Department :
Institut für wissenschaftliche Schlüsselkompetenzen IwiS
E3 Abmelden Semester    27.03.2025 10:00:00 - 30.09.2025 23:59:59    active
Department :
Institut für wissenschaftliche Schlüsselkompetenzen IwiS
Dates/Times/Location Group: [no name] iCalendar export for Outlook
  Day Time Frequency Duration Room Room-
plan
Status Remarks Cancelled on Max. participants E-Learning
show single terms
iCalendar export for Outlook
Di. 08:30 bis 16:00 wöch. 06.05.2025 to 20.05.2025      D - LC 134   Präsenzveranstaltung
iCalendar export for Outlook Di. 12:00 bis  EinzelT at 27.05.2025     D - LC 134 (Klausur)   Präsenzveranstaltung
Group [no name]:


Responsible Instructor
Responsible Instructor Responsibilities
Klein, Andreas , Dr.
Assign to Departments
Studium liberale (E3)
Contents
Description

Contents:
Another important section of the marketing discipline-besides principles of marketing-is the implementation of marketing decisions (4 Ps). In the first part of the lecture, we discuss different policies about managing markets. In this context, we start with covering product policy, which contains of the shell model as well as a dynamic approach along the product life cycle. In pricing policy we discuss possibilities how to set prices (i.e., cost-, customer, and competition-based), and instruments of pricing. Main questions of distribution policy are acquisition of customers and intermediaries as well as logistics. Finally, in communication policy we address the appropriate configuration of a seller's communication messages and corresponding media use for its target groups. In the second part, we take an international look on marketing from a European perspective, that is, the coordination of country markets. While we start with the importance of international marketing and the concept of coordination, important topics in this part are going and being international. We discuss different management tasks that cover, for example, the market selection and market entry (going international), and decisions within ongoing marketing activities (being international). The lecture additionally uses in class discussions and case studies. A written exam will take place at the end of the semester.

Literature

Backhaus, K., Büschken, J. and Voeth, M. (2004), International Marketing, Houndmills: Palgrave.

Kotter, P. and Armstrong, G. (2015), Principles of Marketing, 16th ed., Harlow: Pearson.

Kotter, P. and Keller, K. L. (2015), Marketing-Management, 15th ed., Boston: Pearson.

Remarks

Bitte melden Sie sich hier ausschl. für das fachfremde Modul E3 Studium liberale an. Anmeldefrist ab dem 19.03.2025. Eine Liste freier E3-Plätze und weitere Informationen zum Modul E3 Studium liberale finden Sie auf unserer Homepage. (Als Fachstudent wählen Sie zur Anmeldung das fachintern übliche Verfahren; bei LSF: die gleichnamige Veranstaltung ohne das Präfix 'E3'.)

Prerequisites In E3 nicht geeignet für:
Fak. WiWi; BWL (MSM & WiWi), Komedia, KuWi, MOAS m Wi., Software Eng., Wi.-Inf., Wi.-Mathe.
Englische Sprachkenntnisse erforderlich.
Studierende der Fak. Mathematik: Bitte beachten Sie bei der Auswahl selbstständig, dass Sie in E3 nur Angebote belegen dürfen, die auch bzgl. Ihres gewählten Anwendungsfachs explizit fachfremd sind.
Die Veranstaltungen Marketing I und II sind auch einzeln belegbar. Teil II setzt I nicht voraus.
Internationale Austauschstudierende melden sich nicht hier, sondern via isma@uni-due.de zur Veranstaltung an.
Bitte nehmen Sie zur Kenntnis, dass Sie die E3-Ausschlüsse immer selbständig bei Ihrer Auswahl beachten müssen. Das LSF-System schließt Fehlanmeldungen nicht aus. Auch ist im System nicht ersichtlich, nach welcher PO Sie studieren, oder welche/s Fachwissenschaft/Anwendungsfach vorliegt.
Certificates Klausur (60 Minuten)

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Wirtschaft  - - - 1