Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Teaching English as a Foreign Language II (FD 1.2) Gr. 1 - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Blockseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2024 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Sa. 10:00 bis 18:00 EinzelT am 15.06.2024 R11T - R11 T04 C87      
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Sa. 10:00 bis 18:00 EinzelT am 22.06.2024 R11T - R11 T04 C87      
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 10:00 bis 16:00 EinzelT am 24.07.2024 R11T - R11 T04 C87      
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 10:00 bis 16:00 EinzelT am 25.07.2024 R11T - R11 T04 C87      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Meis, Christoph
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1205 Introduction EFL Didactic
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

This is the second obligatory course for students studying to become EFL (English as a Foreign Language) teachers. The main objective for students is to build on their knowledge of the fundamental theories, concepts, topics and approaches to school-based EFL education gained in FD1.1. Students develop their knowledge and skills for communicative language teaching (CLT) with a special focus on skills- and task-based approaches, language learning theory as well as the role of culture, literature and media in EFL education. Students will be encouraged to critically analyse and reflect on implementing these issues in the EFL classroom of their respective school type. Thus, this course will support student teachers to take the next steps in becoming reflective practitioners. This seminar will be supported through various E-learning opportunities. Students are expected to regularly participate, thoroughly prepare and actively contribute to each meeting. Further, this course is dedicated to the basics of academic writing in EFL education as student teachers are required to write their first term papers in EFL education at the end of term.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2024 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25